18.6.2012

nostalgiaa

Vuonna 2006 vietin kaksi viikkoa putkeen sähköttömällä mökillä itikoiden syötävänä. Mökille pääs ainoastaan veneellä ja ainoa yhteys ulkomaailmaan oli kännykän lisäks pattereilla toimiva radio. NRJ pauhas tauotta ja mua alkoi ärsyttämään etenkin ylläoleva biisi, sillä se soi monia kertoja saman päivän aikana. Toinen  mökkeilyn aikana kulunut biisi oli Valvomon Mikä kesä. Radio meni kiinni vain vieraiden ollessa mökillä, koska "mökkeillessä täytyy kuunnella myös luonnon ääniä". Tällä hetkellä mä rakastan tätä kappaletta, sillä se tuo mulle hirmusen nostalgian ja vähän myös haikeuden tunteen. Ne kortinpeluut kynttilän valossa, hyttysmyrkyn haju, savustettu lohi, saarien valloittaminen soutuveneellä, sorsanpoikaset, keltainen kumivene, uisteluretket kera vanhojen kellertävien Aku Ankkojen, vihreä lötköpötkö, meidän vanha laiska marsu nimeltä Leevi, muurinpohjaletut suoraan saunan jälkeen, teltassa yöpyminen, uimahyppykisat veljen kanssa ja yöllinen makkaranpaisto takassa on porautunut mun muistiin. Ne hetket on ollu mulle ikimuistoisia. Harmi, että tää mulle kaikista tärkein ja nostalgisin mökki on myyty pois :-(... Onks kellään muulla kun mulla tällästä nostalgista paikkaa, jossa on viettäny monia hyviä hetkejä jo vaahtosammuttimen kokoisena pikkuihmisenäkin?
1 2 4 5

Nääkin pyöri sillon radiossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kamera: canon eos 1000D :-)